خط کشی پارکینگ

ما قصد داریم در مورد مقررات خط کشی پارکینگ صحبت کنیم تا به مشتریان خود کمک کنیم تا بفهمند در مورد خط کشی پارکینگ چه کاری انجام می دهند و چه نیازی ندارند.در زیر اطلاعات دقیقی در مورد کلیه مقررات پارکینگ، از پارکینگ های خیابان و مناطق پارکینگ عمومی گرفته تا پارکینگ‌های معلولان و رنگ‌آمیزی خطوط و معنای آنها داریم.به قوانین زیر نگاهی بیندازید و در صورت نیاز به خط کشی و شماره گذاری حرفه‌ای پارک خودرو از تیم مجرب ما در الو خط کشی کمک بگیرید.

پارکینگ های خارج از خیابان
برای پارک استاندارد در مکان‌های عمومی، از یک فضای پارک استاندارد 2.5 در 5  متر برای همه وسایل نقلیه جاده‌ای استاندارد و شش متر برای مانور استفاده می‌کند. با این حال، هیچ قاعده سخت و سریعی در مورد اینکه مقررات خط کشی پارکینگ استاندارد چقدر باید بزرگ یا کوچک باشد وجود ندارد. تا زمانی که فضا به ماشین ها اجازه می دهد تا به داخل و خارج حرکت کنند، همه چی خوب است .
پارکینگ های داخل مکان های عمومی و خیابان
پرداخت در خیابان اساساً برای همه رایگان است، زیرا بسته به شرایط ممکن است با خط کشی مشخص شوند یا نشوند. پارکینگ های داخل شهر و خیابان را می‌توان در محله‌هایی یافت که وسایل نقلیه دارای مکان‌های پارک خودرو نیستند، اما همچنان می‌توانند در خیابان (در اکثر موارد کنار خیابان) بدون ایجاد اختلال در جریان ترافیک، پارک کنند.
با این حال، برخی از پارکینگ های خیابانی می‌توانند خط کشی داشته باشند، در نسخه اصلاح‌شده مقررات و دستورالعمل‌های عمومی علائم راهنمایی و رانندگی (TSRGD)، بیان می‌کند که به پارکینگ های حاشیه ای توصیه می‌شود حداقل عرض 2.2 متر داشته باشند، اما این اجباری نیست (و نه اجباری است).
خط-کشی-پارکینگ-خط کشی پارکینگ
خط-کشی-پارکینگ-خط کشی پارکینگ

در مورد پارکینگ های وسایل نقلیه بزرگتر چطور؟

به منظور تطبیق با اندازه وسایل نقلیه بزرگتر (مانند وسایل نقلیه تحویل، جابجایی و حمل و نقل)، جایگاه ها باید به طور مناسب خط کشی شوند. اگر یک وسیله نقلیه بزرگتر نیاز به دسترسی داشته باشد اما فضایی در دسترس نباشد یا فضا وجود داشته باشد اما به طور رسمی خط کشی نشده باشد، مقامات راهنمایی و رانندگی می توانند با صلاحدید فضای نیمه دائمی را برای وسیله نقلیه تکمیل کنند.

در برخی موارد، مقامات راهنمایی و رانندگی می توانند در صورت لزوم، پارکینگ های موقت ایجاد کنند. در مواقع اضطراری در بزرگراهی که در آن، مقامات می‌توانند علامت‌هایی برای پارک خودرو ایجاد کنند تا فضای خالی برای تعمیر خودرو ایجاد شود. این را می توان با استفاده از سطوح متضاد رنگ یا مخروط انجام داد تا مشخص شود که سایر کاربران جاده باید از منطقه دور باشند. ممکن است از علائم نیز استفاده شود.

تنها موردی که در آن پارکینگ های داخل خیابان باید ابعاد خاصی داشته باشند، برای پارک معلولان و کسانی است که نشان‌های معلول دارند. فضاها باید حداقل 5 متر طول و 3 متر عرض داشته باشند (یا اگر در مرکز راهرو قرار گیرند 3 متر از هم فاصله داشته باشند).
برای اطلاعات بیشتر در مورد فضاهای معلولان در زمینه پارکینگ در خیابان، لطفاً از نمونه کارها دیدن کنید.
قانون برابری 2010
این قانون برای اطمینان از اینکه همه متوجه می شوند و می توانند شرایط لازم را برای اطمینان از اینکه رانندگان دارای معلولیت در پارکینگ ضرری ندارند وجود دارد.
این قانون در سال 2010 به‌روزرسانی شد تا همه افرادی را که با ناتوانی‌هایی از جمله اختلالات بینایی و مشکلات حرکتی که ممکن است بر توانایی آنها برای استفاده ایمن از وسیله نقلیه تأثیر می‌گذارد، تحت پوشش قرار دهد. این قانون تاکید می کند که کارفرمایان باید آگاه باشند که درجات مختلفی از ناتوانی وجود دارد و خود را در مورد راه هایی آموزش دهند که می تواند مقررات پارکینگ خود را برای رفع نیازهای کسانی که به کمک اضافی نیاز دارند، بهبود بخشد.
پارکینگ-مغلولین-ساخت پارکینگ-خط-کشی-پارکینگ-خط کشی پارکینگ معلولین

اندازه استاندارد فضای پارکینگ چقدر است ؟

در ایــــران ، ابعاد استاندارد فضای پارکینگ بین 2.20 سانتی تا 2.75 سانتی متر عرض و 5 متر طول متغیر است. راهروهای پارکینگ بسته به اینکه راهروهای یک طرفه یا دو طرفه باشند، بین 5 تا 7 متر فاصله دارند.

علاوه بر این، بیشتر فضاهای پارکینگ نسبت به حاشیه، زاویه ای بین 30 درجه، 45 درجه، 60 درجه و 90 درجه خواهند داشت.

زاویه ای که در آن یک فضای پارکینگ با حاشیه یا میانه برخورد می کند یکی از عوامل اصلی تعیین کننده میزان عرض مشاعات بین ردیف ها است. اکثر فضاهای پارکینگ در 30 درجه، 45 درجه، 60 درجه و 90 درجه نسبت به حاشیه یا میانه قرار خواهند گرفت. هرچه زاویه بازتر باشد، راهرو باید بازتر باشد، زیرا وسایل نقلیه به فضای بیشتری برای ورود و خروج ایمن از یک نقطه نیاز دارند. به این ترتیب، مشاعات یک طرفه پارکینگ ها با فضاهایی که در زاویه 90 درجه نسبت به حاشیه قرار دارند، اغلب به همان عرض مشاعات دو طرفه هستند.

طبیعتاً مشاعات دو طرفه به ابعاد وسیع تری برای حرکت ایمن وسایل نقلیه در جهت مخالف نیاز دارند. بنابراین بیشتر مشاعات دو طرفه باریکتر از 7 متر نیستند. از سوی دیگر، خطوط یک طرفه برای نازک‌تر شدن انعطاف‌پذیری بیشتری دارند – اگرچه ممکن است بسته به فاکتور مهم دیگر زیر، همچنان به ابعاد گسترده‌تری نیاز داشته باشند.

هزینه خط ­کشی پارکینگ

هزینه خط ­کشی پارکینگ

هزینه خط کشی پارکینگ مانند بسیاری از خدمات دیگر به مسائل مختلفی بستگی دارد و نمی‌توان یک قیمت و نرخ ثابت برای آن در نظر گرفت. از جمله عواملی که در تعیین قیمت آن تأثیرگذار است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جنس و نوع رنگ خط‌کشی

برای خط کشی پارکینگ جایگاه خودرو رنگ‌های مختلفی از برند، جنس و کیفیت متفاوت وجود دارد. این که شما بخواهید چه میزان هزینه کنید و یا اینکه کیفیت، تمیزی و ماندگاری رنگ برای شما تا چه میزان اهمیت داشته باشد در تعیین قیمت رنگ تأثیرگذار است.

معمولاً رنگ‌های با قیمت مناسب شامل رنگ‌های سرد و تک جزئی هستند و رنگ‌هایی با قیمت بیش­تر را می‌توان رنگ‌های اپوکسی، دوجزئی و پلی‌اورتان را می‌توان نام برد.

هزینه‌های اجرای خط کشی

کسانی که کار خط‌کشی را انجام می‌دهند بسته به میزان تخصص، تجربه و نحوه کار دستمزد متفاوتی دارند. ممکن است شرکتی به شما مبلغ پایینی اعلام کند اما در حین کار متوجه شوید کار آن­ها کیفیت آن‌چنانی ندارد، پس حتماً به تجربه و تخصص مجموعه‌ای که کار را برای شما انجام می‌دهد توجه کنید.

از جمله کارهایی که در یک خط‌کشی اصولی می‌بایست به آن توجه کرد تمیزکاری محوطه پارکینگ قبل از اجرا، انتخاب رنگ مناسب برای جنس کف‌پوش پارکینگ و انتخاب مدل خط کشی توسط متخصص است. برچسب مورداستفاده نیز در تعیین هزینه خط کشی پارکینگ تأثیرگذار است.

هزینه‌های اجرای خط کشی

روش اجرای خط­ کشی پارکینگ

  • قبل از اجرای عملیات خط‌کشی حتماً رنگ متناسب با مجموعه و پارکینگ خود را به‌درستی انتخاب کنید. رنگ‌هایی که استفاده می‌کنید باید ماندگاری بالا داشته باشند چراکه بر اثر عبور و مرور زیاد خودروها و ساییده شدن لاستیک خودروها ممکن است دچار رنگ‌رفتگی بشوند.
  • نکته دوم در اجرای خط‌کشی توجه به نوع پارکینگ، سرپوشیده و یا سرباز بودن آن و فضای در اختیار برای خط کشی پارکینگ است.
  • سومین نکته در اجرای خط‌کشی استفاده از رنگ‌های قابل شستشو و مقاوم در برابر روغن و گریس است چون ممکن است روغن خودرو بر کف پارکینگ بریزد.
  • چهارمین نکته که اهمیت بالایی در اجرای خط‌کشی دارد عملیات پاک‌سازی پارکینگ قبل از اجرا است؛ بنابراین قبل از شروع خط‌کشی محیط به‌درستی تمیز و پاک‌سازی شده و برای شروع کار آماده می‌شود.
  • یکی از نکات هنگام خط کشی پارکینگ توجه به جایگاه پارک خودروهای مخصوص به معلولین گرامی است که باید طبق اصول و متناسب با نیاز ایشان برای پارک خودروهایشان تعبیه گردد و معمولاً این جایگاه‌ها با علامت ویلچر در پارکینگ‌ها مجزا می‌شود.